גלידת מוצ'י – מתכון

גלידת מוצ'י – מתכון

11/6/2022
4 כוכבים (24 הצבעות)
...
מתכון לגלידת מוצ'י יפנית. גלידת מוצ'י עשויה להיראות כמשהו שקשה להכינו, אך בעזרת המתכון הזה תלמדו איך אפשר להכין מוצ'י בבית ממש כמו ביפן. גלידת מוצ'י זהו ממתק יפני פופולארי שעשוי מקמח אורז דביק הפך לעיסה רכה ולעיסה, את השכבה הלעיסה עוטפים בגלידה. מה שיוצר קינוח בעל טקסטורות שונות ומגניבות.
רמת קושי
בינוני
מנות
12
זמן הכנה
שעה
זמן עבודה
30 דקות
מטבח
יפני
מצרכים
    • 1 כוס (160 גרם) קמח אורז דביק
    • 1/4 כוס (50) גרם סוכר
    • 1 כוס (240 מל) מים
    • 1/2 כוס קורנפלור / קמח תפוחי אדמה לציפוי
    • גלידה לבחירתכם
הוראות הכנה
  1. בעזרת כף גלידה קטנה גורפים כ-12 כדורי גלידה (כ-15-20 גרם כל אחד) ומניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה או בתבנית מאפין מרופדת בניילון הצמד. מעבירים בזמן הכנת המוצ'י.
  2. בקערה המתאימה למיקרוגל מערבבים קמח אורז וסוכר. מוסיפים מים ומערבבים עד לקבלת מרקם חלק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למיקרוגל למשך דקה. מערבבים את התערובת בעזרת מרית רטובה ולאחר מכן מכניסים למיקרוגל למשך דקה נוספת. מוציאים את הקערה מהמיקרוגל, מערבבים בעזרת מרית רטובה ומכניסים למיקרוגל ל-30 שניות נוספות.
  3. מקמחים את משטח העבודה בקורנפלור, בעזרת מרית רטובה, מגרדים את הבצק על הקורנפלור ומפדרים את החלק העליון של הבצק בעוד קורנפלור.
  4. מרדדים את הבצק לעובי של 1/2 ס"מ. מעבירים את הבצק למקרר למשך 30 דקות.
  5. מוציאים את הבצק מהמקרר וקורצים עיגולים בגודל 8-9 ס"מ. ודאו שהעיגולים שלכם גדולים מספיק כדי לצבוט את הבצק מסביב לגלידה.
  6. לוקחים עיגול אחד של בצק ומברישים את עודפי הקורנפלור משני הצדדים. מניחים את העיגול על פיסת ניילון נצמד, מניחים כדור גלידה אחד באמצע, צובטים את המוצ'י מסביב לגלידה, ולאחר מכן סוגרים לצורת כדור בעזרת נייר הפלסטיק כפי שמוצג בסרטון.
  7. מקפיאים גלידת המוצ'י לשעתיים לפחות.
  8. מוציאים את המוצ'י להפשרה כ5-10 דקות לפני ההגשה.

הערות:

היכן ניתן לקנות קמח אורז להכנת גלידת מוצ'י?

בשביל להכין גלידת מוצ'י אמיתית, חשוב להשתמש בחומרים הנכונים. הקמח שאתם צריכים למתכון הזה הוא דביק. אם תנסו להכין מוצ'י עם קמח אורז רגיל התוצאה לא תהיה טובה. קמח אורז דביק ניתן למצוא כמעט בכל החנויות האסיאתיות הגדולות בארץ. כמו גן ניתן להזמין באינטרנט.

כמה זמן ניתן לשמור את המוצ'י?

את המוצ'י שומרים במפקיא, עטופים בניילון נצמד, עד כשבועיים.

באיזה גלידות ניתן להשתמש על מנת להכין מוצ'י?

היופי במתכון הזה הוא שניתן להשתמש בכל גלידה וכל טעם שאוהבים. אני מאוד אוהב פיסטוק, לכן בחרתי בפיסטוק במתכון הזה. הנה כמה רעיונות לגלידה ביתית שתיעזרו לכם לבחור:

תגובות (0)
השאר תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

רישום למגזין

הצטרפו על מנת לקבל מתכונים שווים, טיפים שימושיים, מבצעים והנחות